Sluiten

Winkelwagen

0 producten
Sluiten

Winkelwagen is leeg

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Verder winkelen

Auto gevonden

Uw producten worden opgehaald. Een moment geduld...

Found vehicle

#

#

#

Vind producten voor jouw voertuig

Uw kenteken werd niet gevonden

Controleer de gegevens of gebruik het dropdown menu
Auto toevoegen

FAQ Veelgestelde vragen

Onze klantenservice

Wanneer u iets wilt weten over onze producten of uw bestelling neemt u contact met ons op.

Klantenservice

Natuurlijk zijn we ook te vinden op social media, en bereikbaar per e-mail en whatsapp.

Hieronder geven wij antwoord op vragen die wij regelmatig gesteld krijgen aan de telefoon. Om je een telefoontje of mailtje te besparen hebben we deze antwoorden hieronder verzameld zodat ze 24 uur per dag inzichtelijk zijn voor jou.

 

Vraag: In de bestel bevestiging e-mail en op de website bij producten staat een levertijd is deze sluitend?

Helaas niet, wij geven je een zo accuraat mogelijke indicatie van de normaal te verwachten levertijd van onze producten. Doordat het verzenden en leveren van onderdelen over meerdere schijven loopt is het altijd mogelijk dat er zaken mis gaan of vertraagd raken. Je ontvangt een e-mail zodra jouw bestelling daadwerkelijk is verzonden met een track en trace code zodat je de zending kunt volgen. Doordat wij onze voorraden en levertijden live bijwerken kunnen we echter wel zeggen dat in 95% van de gevallen onderdelen binnen de gestelde termijn bij jou thuis worden afgeleverd.

 

Vraag: Is het zoeken op kenteken altijd waterdicht?

Het zoeken op kenteken is helaas geen fool-proof systeem waarbij je nergens meer naar hoeft te kijken. Soms is het zo dat de RDW de auto niet juist in het systeem heeft staan waardoor er simpelweg een verkeerde carrosserievariant getoond wordt. Dit komt gelukkig bijna nooit voor. Wat vaker voorkomt dan dit probleem is dat een auto binnen het modeljaar bijv. BMW 1 serie Cabrio (E88) Cabrio 2008 -- 2015. een facelift heeft gehad of zoals bij de BMW voorzien kan zijn van M-sport bumpers. Een bumper of bumperbeschermlijst zal in dit geval alleen passen op modellen zonder M-pakket of alleen op modellen met M-pakket. Via het kenteken is niet vast te stellen of er wel of geen M-pakket gemonteerd is op de auto. Er worden dus meerdere onderdelen getoond waarbij het zaak is dat je zelf de juiste te kiest.

 

Vraag: Wat betekent dit auto onderdeel is "Universeel Toepasbaar"?

Universeel betekent dat een onderdeel niet voor 1 of meerdere automodellen specifiek ontworpen is. Er is vanuit de fabrikant geen toepassingslijst beschikbaar en het onderdeel moet naar eigen inzicht op de auto geplaatst worden. Let op! Universeel betekent zeker niet dat een onderdeel altijd past op uw auto. We geven bij universele onderdelen en accessoires vaak de maatvoering of specificaties zodat je zelf kunt inschatten of het onderdeel toepasbaar is op jouw auto. Voor het inbouwen zijn in veel gevallen aanpassingen nodig.

 

Vraag: Leveren jullie ook in de kleur van mijn auto gespoten onderdelen?

Omwille van kleurverschil en beschadigen bij vervoer leveren wij onderdelen niet in de gewenste kleur gespoten. Carrosseriedelen en spoilers bijvoorbeeld zullen altijd zelf in kleur moeten worden gespoten.

 

Vraag: Kan ik onderdelen ook afhalen zonder afspraak of bestelling via de website?

Omdat wij geen winkel hebben waar je binnen kunt lopen is het niet mogelijk om onderdelen zonder vooraf via de website te bestellen af te halen. Wij maken gebruik van meerdere magazijnen en berichten je zodra het gewenste onderdeel klaar ligt om afgehaald te worden. Zorg er dus altijd voor dat je een onderdeel eerst online bestelt en dat deze bevestigd is voor afhaling voordat je naar ons toe rijdt. Zo voorkom je onnodige reistijd en teleurstelling.

 

Vraag: Valt condensvorming in koplampen of achterlichten onder garantie?

Klachtomschrijving: Verlichting is niet waterdicht / beslagen.

Oorzaak

Moderne koplampen met helder koplampglas zijn bij ongunstige omstandigheden, b.v. na het wassen van de auto in de winter aan de binnenkant van het koplampglas vaak beslagen.
Mensen vermoeden dat dit vervangen moet worden onder garantie omdat zij denken dat de koplamp lek is en de lekkage invloed heeft op de werking en de levensduur.
Ook zijn zij bang dat de auto bij een APK-keuring wordt afgekeurd.

Reparatie-oplossing:

Zichtbaar condens op de koplampglazen is inherent aan moderne verlichtingssystemen. Dit komt bij alle producenten voor en heeft geen invloed op de werking of de levensduur:

• Het is geen aanwijzing voor binnengedrongen water ten gevolge van lekkage
• Corrosie kan vanwege de gebruikte materiaalsoorten niet voorkomen
• Geen verminderde lichtopbrengst of verblinding van tegemoetkomend verkeer doordat het koplampglas droog wordt als de koplamp wordt ingeschakeld.

Het fenomeen verdwijnt niet door de koplampen te vervangen, condens is daarom ook geen reden voor vervanging.
Condens word niet gezien als een gebrek in het kader van garantie!

Vochtige lucht of lekkage?
Voor controle bij stilstaande wagen geldt: het koplampglas moet korte tijd na het inschakelen van de koplamp ontwasemd zijn.

Als het koplampglas na enige tijd niet ontwasemd is of als er druppels langs de binnenkant van het koplampglas lopen, dan moet de koplamp gecontroleerd worden.
Hierbij moet er eerst op gelet worden dat de afdekap goed geplaatst is.
Bovendien moet gecontroleerd worden of de ventilatie niet verstopt is.

Argumentatie

Vocht in lucht heeft de neiging op koude plaatsen neer te slaan. In ingeschakelde koplampen ontstaat veel warmte, die via de ventilatie-openingen (open systeem) wordt afgevoerd. Als de koplamp wordt uitgeschakeld, koelt deze af en kan er koude vochtige lucht via de ventilatie-opening worden aangezogen. Deze lucht slaat als condens op de koudste plekken aan de binnenzijde van de koplamp neer. Bij een koplamp is dat vooral het koplampglas. Dit is een gewoon natuurkundig proces!

Dt was in principe altijd al het geval, maar viel vanwege de structuur van de vroeger gebruikte koplampglazen niet of nauwelijks op.

Het condens vervliegt bij het rijden of als de verlichting wordt ingeschakeld weer.


Het condens kan echter steeds weer optreden!


Terwijl het gedeelte van het koplampglas waar het licht daadwerkelijk doorheen schijnt snel droogt als het licht is ingeschakeld of als er gereden wordt, duurt dit aan de rand van de koplamp vaak zo lang dat je mogelijk denkt dat er sprake is van een gebrek.
Technische en natuurkundig is deze resterende aanslag niet van betekenis.

Maar waarom ontwasemt de koplamp zo langzaam?
Bij moderne koplampsystemen met helder koplampglas wordt het licht niet meer direct door het koplampglas gericht, maar eerst via een lenzensysteem of een reflector. De koplampglazen worden hierdoor alleen nog maar puntsgewijs bestraald en worden hierdoor vanuit het midden verwarmd. Hierdoor duurt het langer tot ook de rand van de ruit ontwasemd is.

 

9.1

96% beveelt ons aan
2008 beoordelingen
USPS Voorwinden Parts

Online bestellen bij Voorwinden Parts betekent voor onze klanten

  •  

    14 dagen recht van retour

    Niet goed, geld terug garantie

  •  

    Onderdeel direct leverbaar?

    Voor 16:00 besteld, vandaag verstuurd!

  •  

    Snelle levering binnen NL

    Goed verpakt en geleverd via Post NL of DHL.

  •  

    Bereikbare klantenservice

    Telefonisch van 10:00 tot 12:00 & 13:00 tot 16:00

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies. Door deze website te gebruiken accepteert u dat we cookies gebruiken om uw gebruikerservaring te verbeteren. Meer informatie